W dniu 28 października 2024 r. w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Tarnowskiej odbyła się pierwsza narada z sołtysami z Gminy Dąbrowa Tarnowska, wybranymi w wyborach bezpośrednich w dniu 29 września br. na kadencję 2024 – 2029.
W naradzie uczestniczyli zarówno sołtysi, jak również Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczmarski, Zastępca Burmistrza – Stanisław Ryczek oraz Skarbnik Gminy – Małgorzata Bąba.
Burmistrz przedstawił najważniejsze informacje dotyczące roli sołtysów wskazując, iż sołtys jest osobą, która nie tylko pełni funkcje administracyjne, ale także stoi na czele lokalnej społeczności, dbając o jej potrzeby i rozwój.
Burmistrz omówił zadania i obowiązki jakie stoją przed sołtysami w rozpoczynającej się kadencji. Podkreślił, że sołtys jest organem wykonawczym jednostki pomocniczej. Zgodnie z przepisami statutów sołectw sołtys jest wspierany przez radę sołecką, której członkowie są wybierani w głosowaniu tajnym na zebraniach wiejskich zarządzonych przez Burmistrza. Terminy tych zebrań zostaną ustalone indywidualnie z sołtysami.
Na posiedzeniu sołtysi zapoznali się z zasadami uchwalania, funkcjonowania i rozliczania funduszu sołeckiego przedstawionymi przez Małgorzatę Bąba – Skarbnika Gminy. Mówiono także o możliwościach pozyskiwania środków zewnętrznych na potrzeby sołectw, poruszano również inne kwestie dotyczące bieżących spraw.
Nowo wybranym Sołtysom jeszcze raz gratulujemy wyboru oraz życzymy owocnej pracy na rzecz lokalnych społeczności.
Opracowała:
Izabela Pintatara-Twardy
Insp. ds. Rady Miejskiej
w Dąbrowie Tarnowskiej